Úvodní stránka » Na koncertě » Charismatická Imogen Heap rozzářila Archu

Charismatická Imogen Heap rozzářila Archu

Když jsem kupovala vstupenky na tenhle koncert, jediné, co mi znělo povědomě bylo slůvko Heap, ovšem  v transkripci Heep (totiž od Uriah). Protože jsem pro každou špatnost, nebylo těžké přemluvit mě k návštěvě koncertu, díky němuž jsem poznala  velice osobitou a půvabnou zpěvačku a skladatelku v jedné osobě, sršící energií a nápady, která nabízí pozoruhodný hudební zážitek (jak uváděly všechny plakáty: indie electronic pop – tolik škatulky) a zároveň vizuálně působivou show. Nejrůznější promo info ji srovnávaly s Björk nebo Enyou, mě napadá i Laurie Anderson, leč ta je v celkovém projevu mnohem disciplinovanější a relativně strohá.

Ale od začátku. Přes nechuť vyhrabat se z domácího teplíčka jsem byla na srazu před Archou standardně jako první. Hned na úvod mě zaujaly sobí náušnice slečny barmanky. Že by první předzvěst „kvalitního“ zážitku?

S nápojem v ruce postupujeme rovnou do sálu. A je to tu jako v ráji. I tady je středobodem dění strom. Tentokrát bíle nalakovaný, z překližky vyřezaný a umě poskládaný, hrdě se tyčící  uprostřed jeviště, ověšený bouchátky a zvonítky a světýlky, napjatě očekajícími, kdy přijde jejich chvíle. A pod stromem se hrdě těší na svou paničku rozevřené křídlo z plexiskla, zjevný Imogenin miláček.

Úderem 20. hodiny uvádí Imogen osobně prvního předskokana, Back Ted N-Ted. Irsky vyhlížející chlapec, jehož hudební projev lehce naladil, leč rozptylem žánrů neuchvátil (jogínské óm i country sound, new vave…). Z českých luhů si Imogen vybrala Lenku Dusilovou. Ta mě opravdu překvapila (mile), protože jsem ji dlouho neviděla, neslyšela a dámu v upraveném účesu, černých krajkových šatech á la Božena Němcová, s metalicky červenou kytarou prezentující svůj nový  intelektuální styl, mě téměř vyrazila dech. Na klávesy i zpěvem ji doprovázela Beata Hlavenková a musím říct, že vystoupení potěšilo ucho i oko.

Nu a konečně přichází hvězda večera, které se dosud na pódiu objevila jen, aby uvedla zahřívací kapely. Imogen Heap je neuvěřitelně komunikativní, povídá si s publikem i se sebou samou. Má mile šílený účes připomínající lehce pocuchaný secesní outfit a mezi brebentěním, které  písničce předchází, zkouší všelijaká chřestítka, zvonítka, čvachtátka, pískátka, houkátka, klapátka v mechanické i elektronické podobě, z dálky může připomínat jakousi reformní hospodyňku ve futuristické kuchyni. A pak usedá ke svému vydesignovanému průsvitnému klavíru a začíná koncert. Nejprve sama, pak přizve Frou Frou band s kytarou, houslemi a nejrůznějšími percusemi (osobně mě zaujala éterická houslistka blonďato-andělského vzhledu, která si poradila nejen se smyčcem, jméno jsem nezachytila).

Imogenin často elfovský zpěv, střídání elektronických zvuků a chytlavých rytmů vytváří spolu s vizuálními efekty neuvěřitelné představení na hranici magična a surreálna, jakousi pohádku  v elektronickém světě. Možná zní někomu popově, ale rozhodně příjemně a  úžasně přirozeně. Skvěle se vydaří i jakýsi divácký chorus, lehce komplikovaný, leč zvládnutý k naprosté spokojenosti iniciátorky i publika. Přes poctivě odstáté tři hodiny se posluchačům nechce pustit ji z pódia. Překvapivě zajímavý, pohodový a neopakovatelný večer.

2 thoughts on “Charismatická Imogen Heap rozzářila Archu

  1. Ema se jmenuje ta éterická blondýnka, jinak představení samozřejmě neuvěřitelně magicko-melancholický a přesto energický skvost.

Zanechat Odpověď

