Úvodní stránka » Na koncertě » Mark Knopfler 2010

Mark Knopfler 2010

Na sobotní večer jsem se těšila dobře od podzimu, kdy se objevily první billboardy, že Mark Knopfler zahraje v O2 aréně. Tenhle naprosto geniální skotský kytarista, který mně splynul s érou Dire Straits, je pro mě představitelem velice specifické hry na kytaru, jejíž zvuk je dobře rozpoznatelný jakýmsi chvějícím se naléhavým vypětím. Nedokážu odhalit proč, jestli je to jeho hra prsty (nepoužívá trsátko), nebo vibrování strunami levou rukou nebo prostě technickými vylepšovátky, ale svým stylem je nezaměnitelný. Klidný hlas, bravurní kytara, šlapající kapela.

Koncert Knopfler odehrál z vysoké otočné židle, kterou mu kvůli jisté indispozici páteře naordinoval lékař, postěžoval si na loket levé ruky, takže vlastně jsme si mohli všichni oddychnout, že to nevzdal.

O2 aréna nebyla zdaleka tak přeplněná jako na jiných podobných akcích. Horní „galerie“ byla úplně zavřená, VIP patro poměrně prázdné, ale  přízemí a spodní galerie si to rozhodně užívaly. Knopflerovu sólovou dráhu jsem ne úplně sledovala, takže jsem byla v prvních okamžicích překvapená žánrovým posunem  – skladby v irsko – keltsko – skotském hávu se lehce přelévají do country stylu (otevírá se skladbou z Border Reiver z Get Lucky a protože to je Get Lucky Tours, je logické, že skladby z téhle desky koncertu dominují. Když jsem si pak pouštěla některé starší Dire Straits, došlo mi, že ten náběh na country tam byl už dřív, ale asi jsem to odmítala přijmout.

I v tomhle zvukovém designu však kapela  předvedla vynikající muziku a místy dokonce i přitvrdila, potěšily staré direstraitovské kousky (neobešlo se bez Romeo and Juliet, Brothers in Arms, …). Kvitovala jsem, že při některých sólech se dokonce rozhrnula jakási opona v zadní části scény a na projekčním plátně bylo možné sledovat dokonalou „gymnastiku“ Knopflerových prstů.

Neobvyklým dárkem pro návštěvníky pak byla možnost pořídit si za 25 € flashku (nechápu, protože na webu ji prodává za 14,95 €), na kterou si lze  stáhnout autentický záznam koncertu ze stránek simfy live. Doufaje, že v pořádku překonám všechna technická úskalí, odcházím stahovat. A tohle je pražský play list:

Border Reiver, What It Is, Sailing To Philadelphia, Coyote, Prairie Wedding, Hill Farmer’s Blues,  Romeo and Juliet, Sultans Of Swing, Done with Bonaparte, Marbletown, Get Lucky, Speedway At Nazareth, Telegraph Road, Brothers In Arms, So Far Away, Piper To The End

Zanechat Odpověď

