Úvodní stránka » Výlety po Čechách a Moravě » Hádanka pro znalce street artu

Hádanka pro znalce street artu

Už delší dobu se snažím zjistit, kdože je autorem objektů, které pravidelně potkávám na svých pravidelných pochůzkách městem. Jsem naprosto neúspěšná a tak mi třeba některý z čtenářů poví o těchhle artefakech něco víc. O tenhle zážitek se chci podělit.

S prvním objektem se lze setkat v Praze na Florenci. Zaujal mě hned, když jsem ho spatřila poprvé. Pak najednou zmizel, ale objevil se znovu a tak jsem požádala kolegu, aby ho zvěčnil, kdyby se zmizení opakovalo. Na rušné křižovatce působí tenhle háčkovaný strom jako lesní duch z jiného světa. Jeho autor musí být velký recesista, podle techniky tipuji, že by jím mohla být žena …

 

Druhý objekt  je k vidění přímo u paty nuselského mostu  na rozhraní mezi Karlovem a Nuslemi směrem na příjezdu do Prahy. Betonová Johanka z Arku, jejíž zbroj je tvořena sbírkou odrazek z nejrůznějších vozidel, třímá místo meče pochroumanou značku zákazu vjezdu. Někdy bych jí chtěla vidět jak v noci  září pod světly projíždějících aut, které ten zákaz vůbec neberou v úvahu…

 

Zatímco u háčkovaného stromu si tajnou instalaci v nočních hodinách  představit dovedu, usazení betonového kolosu na podstavci z pneumatiky vylité betonem muselo být o dost pracnější. Toho jeřábu by si přeci někdo musel všimnout. 🙂  Takovému vtipnému street artu je třeba fanditi.

8 thoughts on “Hádanka pro znalce street artu

  1. Znalcem street-artu opravdu nejsem a nebudu, přesto musím všem a pisatelce zvlášť pomyslně držet palce při objevování dalších povedených kousků umění přišedších mezi prostý lid do ulic neznámo odkud… Je to už pěkných pár pátků vzad, přesto mě to nutí vzpomínat na toulky Myslíkovou ulicí a přilehlým okolím, kde byly k vidění pestrobarevné dřevěné loutky nad vstupy do některých rohových domů… Přál bych si, aby tam ještě nějaké zbyly až budete mít opět volnou chvíli pozorovat úžasnou tvůrčí kratochvíli… Kazisvětům zmar a tvůrcům ZDAR!!!

  2. Guerilla knitting. Už jsem o tom četl. Ech, teď koukám, že jsem se s odpovědí opozdil, pardon 🙂 Tak už můžu jenom doporučit skvělá graffity na okraji Třebíče směrem z Vysočiny na Brno 🙂 Koukejte na podjezdu doprava 🙂
    Nesnáším kurvení soukromých fasád sprejema, ale tohle je vtipné, zábavné a dobré. Líbí.

    • Sprejerství soukromých fasád nesnáším. Dlouho se právě snažím najít si ke streetartu cestu a tohleto pletení vidím jako variantu. Jinak jsou samozřejmě graffity a graffity :-(. Bohužel i ty kvalitní často nějaký zoufalec musí překrýt svým „podpisem“.

      • Ano, to poslední často vídám kolem nádraží velkých měst. Krásné věci, zničené pitomcem, který je sice nevytvořil, zato přes ně fláknul svůj nečitelnej hieroglyf. Mimochodem-ta opletená ramínka mám po babičce taky. Nejsme příbuzní ? 😀

  3. Dobrý den,
    ten pletený strom je dílem Hany Vackové-Novákové, která se podobným věcem věnuje v rámci tzv. Guerilla knitting. Její další instalace najdete tady:http://www.facebook.com/group.php?gid=258583015659#!/group.php?gid=258583015659&v=wall
    Její nejznámější věc je opletené logo Nové scény, fotky a informace najdete výše a taky na mém blogu tady: http://praga-magica.blog.cz/1108/knitting-guerilla-na-nove-scene
    O Johance nic nevím, ale zkusím pátrat, taky mě to zajímá… když tak dám vědět.
    Hana Fialová

    • Mám doma po babičce opletené ramínko. Je to jakýsi růžovozelenošedý pruhovaný „svetřík“ na ramínku s mašličkou pod háčkem na zavěšení. Mám ho sice jen doma ve skříni, ale termínem guerilla knitting získává nový rozměr:-). Jinak jsem tuhle uměleckou formu vůbec neznala! Děkuji za nový poznatek i odkaz na obrázky na facebooku.

Zanechat Odpověď

