Úvodní stránka » Na koncertě » Faustovská symfonie

Faustovská symfonie

V pátek začala podzimní sezona. Už jsem se moc těšila, léto je v tomto punktu lehce neaktivní. A protože jsme se složitou cestou dostali ke vstupenkám na Českou filharmonii, mohli jsme ten začátek oslavit účastí na koncertě přímo zahajovacím. Patřičně jsem se na to oblékla, přes léto jsem pomalu zapomněla, jak se to dělá, kupodivu jsem vše dopnula a vyrazili jsme. Přes všechny přípravy jsme málem přišli pozdě, takže jsem už nestihla svou oblíbenou sklenku sektu, ale na koncert to bylo akorát.

Program začínal až ve 20 hodin a uváděla se jediná věc: Faustovská symfonie ve třech obrazech pro tenor (Aleš Briscein), sbor (pod vedením mladého a talentovaného sbormistra Lukáše Vasilka) a orchestr Franze Liszta. Hrálo se bez přestávky, takže o svou sklenku jsem definitivně přišla. Přesto mě to nijak zvlášť nemrzelo, protože koncert dal  na všechny obyčejné lidské potřeby zapomenout.

Rudolfinum mám ráda nejen za jeho akustiku, kterou považuji za lepší než tu ve Smetanově síni. Ráda pozoruji hráče a jejich nástupy a tenhle zážitek ve Smetance většinou chybí (pokud nesedím na balkoně). Z řad na rovné ploše se toho pozorovat moc nedá, zato plocha „šikmá“ je prostě ke sledování výkonnosti muzikantů k nezaplacení.  

Na úvod vystoupil zaměstnanec Filharmonie a připomenul úmrtí Josefa Suka (7. 7. 2011), kterému chtěl celý večer věnovat jako vzpomínku. A večer byl opravdu výjimečný. Dirigoval šéfdirigent filharmonie, britský dirigent izraelského původu  Eliahu Inbal a skvěle. Sbory, které miluju, byly sice až v poslední „třetině“, takže na můj vkus jich bylo méně, než bych si přála, ale koncert to byl úžasný, tleskalo se snad patnáct minut. Znovu a znovu musel pan dirigent režírovat „klaněčky“. První housle hrál Josef Špaček ml., nový koncertní misrt ČF. Přes svůj opravdu ranný věk (je mu 24 let), už stihl vystudovat v USA a získat onu pomyslnou první „židli“ v orchestru. Opravdu šikovný mládenec.

Jak se ukázalo, jednalo se o specifickou kulturní událost, protože po skončení se ve foyer procházeli lidé jako ministr kultury, současný ředitel ČF, bývalý ředitel ČF, … a nepochybně řada dalších mně neznámých ředitelů :-). Dále jsem zahlédla naše jógové parťáky z léta  …. a k tomu jsme potkali kamarádku V. K. s dcerou vyrostlou do krásy, které se chystaly dokonce na jakýsi raut. My sedli na bus, uháněli domů a rozprávěli o krásném koncertu i příjemných setkáních.

Příspěvek byl publikován v rubrice Na koncertě se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

