Úvodní stránka » V divadle » Mocná Afrodité na Vinohradech

Mocná Afrodité na Vinohradech

Vinohradské divadlo v poslední době plní titulní stránky novin bohužel nikoliv díky skvělým repertoárovým počinům, ale bulvárními třenicemi mezi starým a novým vedením. Vzájemně mezi sebou jiskří různé verze o zrušení nastudování Amadea vůbec x zrušení Morávka jako režiséra tohoto nastuodvání v příští sezóně (proti tomu bych celkem nic nenamítala) a mezitím milovníci divadla docházejí na svá představení, ze kterých odcházejí s různými pocity, třenicemi vedení nepoznamenáni.

Mocná Afrodité vznikla jako divadelní adaptace filmového scénáře Woodyho Allena a patří k novým představením letošní sezóny. Allenův film jsem neviděla, nehrozí tudíž, že bych byla čímkoliv ovlivněna a mohu se soustředit na divadelní pojetí příběhu manželů, kteří se rozhodnou adoptovat dítě. Nadšená galeristka Amanda (půvabná leč chladně odměřená Jana Stryková) totiž nemá čas být těhotná a rodit. Její manžel Lenny (životem znavený Václav Vydra) nápadem není nikterak nadšen, ale nakonec svolí a jak to tak bývá, on, který původně adopci odmítal, je ze synka naprosto nadšený, tím spíš, že z malého Maxe (Lukáš Příkazký v herecké studii od batolete po školáka) pomalu vyrůstá génius. To podnítí Lennyho zvědavost a po pravých rodičích nadaného dítěte začne  pátrat … A zápletka je tu!

Právě tady se otevírá úrodné pole pro dialogy mezi mladistvou porno herečkou Barbory Polákové jakožto Lindy a pravé matky Maxe. Zábavné a vtipné výměny mezi oběma protagonisty, z nichž každý se pohybuje ve zcela odlišných společenských sférách, tvoří onu zábavnou rovinu. Poněkud statický antický chór ztělesňující olympské božstvo, oděný do balonových plášťů à la Casablanca, který se mezi pozemšťany přesunuje po tobogánu, představuje rovinu závažnou a varující. Do celku však zapadá poněkud nekompaktně. Bez něj by se hra ovšem proměnila v jednoduchou aktovku a tak podle pravidel antického dramatu, se i tento chór snaží děj posunovat vpřed. A protože tu máme americkou současnost, máme i do civilu převlečený antický chór.

Lennyho snaha zasáhnout do lidského osudu Lindy je z kategorie těch, které po právu náleží právě jen Bohům a nečekaně očekávané rozuzlení dopadne obdobně, jako za antických časů. Ostatně plození potomků s vybranými pozemšťankami bylo pro božstvo jednou ze základních aktivit.

V nijak  nápadité režii Natálie Deákové trochu drhne právě propojení roviny antické se současnou, výtvarně neduživá scéna ničím nestrhne, kostýmy nenadchnou, diváka tedy nic nerozptyluje od dialogů, na kterých leží celá tíha úspěchu. Časem se nepochybně vybrousí, v představení, které jsem viděla, bylo všechno nějak ospalé. Vtipnými replikami a garantovanými hereckými výkony, které určitě také získají na bezprostřednosti (místy jakoby se herci už těšili domů), se představení určitě zařadí mezi ty navštěvované. Potenciál tu je, ještě ho dostat ven.

Advertisements

2 thoughts on “Mocná Afrodité na Vinohradech

  1. Hmmm, měla jsem podobný dojem, i když jsem byla v tomto divadle asi před třemi lety, představení mě neuchvátilo, vypadalo to, jakoby herci byli znavení po opulentní večeři, až na paní Jiráskovou a pana Ilju Racka. Uvidíme, jestli to pan Tepfr oživí.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s