Lady latino

dalsi-tanecni-kurzy-lady-kurz

S přibývajícím věkem zjišťuji, že mám stále menší chuť překonávat nějaké překážky. Zatímco ještě nedávno pro mě byly výzvou, dneska jsem přistoupila na pravidlo: Nejde mi to – kašlu na to. Vnitřní mrcha, o které píše Ruth v knížce o běhání, na mě prostě nefunguje. Když jí to potěší, ať mi nadává. Naučila jsem se být hluchá.

Na první hodině Lady latino v sekci pokročilých (první pokusy jsem odstartovala v loňském roce) jsem si připadala, jako bych přeskočila nějakou úroveň nebo byla rok nepřítomna. Nohy se mi pletly, rytmus zbaběle prchal kupředu, aniž bych mu stačila, po pár minutách mě přepadla neukojitelná touha sebrat se a odejít. Jednou jsem takhle odešla po deseti minutách z lekce aerobiku, když všechny frekventantky okamžitě spustily naučenou sestavu a já se motala jak po návratu z večírku abiturientů. Tehdy jsem svých pět švestek skutečně sebrala a hurá pryč.

Tentokrát jsem se přes veškerou nechuť překonala. Za mnou prováděly krokové variace včetně náležitých pohybů horní poloviny těla nějaké dvě dívky z jiného kurzu a zejména jedna z nich mi připadala naprosto profesionální. Mé depresivní uvažování to ještě prohloubilo. Z posledních sil jsem zalarmovala svou defétisticky naladěnou mysl a snažila se sama sobě vysvětlit, že když je někdo o 30 let mladší, nemá smysl se s ním srovnávat (i když  ladnost jejich pohybů svědčila nejen o zvládnutí kroků, ale zejména o přirozeném talentu  tento pohyb provozovat) a zarputile jsem pokračovala v chabě koordinovaném zmítání.

Tohle fiasko ve mě zapustilo myšlenku, že  bych pro své sebezdokonalení měla učinit něco víc. A co lepšího ke zdokonalení držení těla může být, než Port de bras, cvičení, které čerpá z klasického baletu. Přes zjevnou skutečnost, že instruktorka je zamilovaná do sestav, jsem lekci absolvovala a i když lekce může občas připomínat kurz pádlování, pokusím se to nevzdat. Pravdou je, že některé prvky jsem zúročila hned na další hodině Lady latino a při baletní rozcvičce jsem alespoň lépe držela balanc.

Není těžké krátkodobě zatáhnout břicho jakoby se člověk upínal do malých džínsů, podsadit pánev, stáhnout půlky, přestavit si, že mezi stehny svírám zlatou kreditku, vypnout prsa, narovnat se, jako by mě za háček na temeni hlavy někdo táhl vzhůru …. Těžké je v této pozici vytrvat a zároveň přirozeně dýchat a nenuceně se hýbat. Až tohle zvládnu, udržím snad i rovnováhu a neskácím se. Navíc prý tento postoj působí na okolí vznosně a hrdě a zároveň virtuálně zvětšuje poprsí o  nejméně o jedno číslo … A stojím o to ještě vůbec?

6 thoughts on “Lady latino

  1. doufám, že ne … tanec je nádhera, krása .. volnost, dýchání .. prostě žúžo 🙂 v pozici „narovnej se, zastrč – ukaž“ se hlavně bezpodmínečně naprosto nenuceně usmívat !!! (ať všichni kolem netuší, jaké je to fuška a omdlí závistí :wink:) DĚKUJU – už při Vašem popisu výchozí pozice jsem si smíchem protáhla i svaly, na které 30let nemyslím ….

    • To já děkuju! To že jsem se rozhodla nikoliv s novým rokem, ale s podzimem začít se sebou něco dělat, je prostě o tom, nenechat se usmýkat hormony a zkusit nabrat energii, jakou jsem mívávála. 🙂 Tedy jestli je to vůbec možné.

  2. Tanec mne míjí. Smekám a obdivuji jen před snahou. Vlastně si pod pojmem aktivní odpočinek představuji lenošku, nadýchanou deku, obláček páry nad čajníkem a dřímotěnku zakrývanou předstíranou četbou novin.

    • I proto mám velké pochopení :-). Jen se trochu potřebuji po celodenním sezení u počítače rozpohybovat a taky přijít mezi lidi. Čím jsem starší, tím je to těžší.

  3. To Vás obdivuji, už několik měsíců uvažuji o tom, že se přihlásím na kurz salsy, ale stud a strach z toho, že se tam totálně znemožním mi zatím brání, abych se fakt zapsala. Dejte vědět, jaké děláte pokroky. 🙂

Zanechat Odpověď

