Yaku(bbq)

defaultyaYaku bbq je první japonský restaurant v Praze a údajně i Evropě, který se nespecializuje na suši, ale na grilování pokrmů. Nevím už ve kterém filmu jsem viděla onu scénu, kdy se přímo na stole hosta grilují vybrané kousky, ale přesně takhle jsem si představovala i ten pražský zážitek, který měl posloužit jako narozeninová oslava.

Na Petrském náměstí, v místech, kde léta sídlilo grafické studio, se zrodil prostor, který jeho japonský majitel osobně navrhl velmi strohým způsobem. Jediným dekorativnějším prvkem jsou mosazné mříže s motivem vycházejícího slunce. Jinak si vystačil pouze se dvěma odstíny šedé (;-)), černou, oranžovou a tmavě hnědou … a to je asi tak vše.

Hned u vchodu se nás ujímá mladík, který umístí naše kabáty do skříňky a usadí nás přímo k barovému pultu. Jakmile postřehne naše rozpaky kam s kabelkou, pohotově přináší věšáček, kterýžto vstřícný krok kvitujeme s povděkem.

Poněkud přesyceny po vánočních svátcích jsme zvolili samé lehké pokrmy. Zvědavost, kterou ve mně probudila Světová jídelna zeleninou „kimči“, jsem mohla okamžitě uspokojit, neboť tato delikatesa na lístku figurovala. Byl to vlastně fermentovaný salát, který chutnal trochu nakysle a trochu pálivě.

Grilování neprobíhalo na lávovém kameni jako ve vzpomínaném filmu, ale na jakémsi grilovacím mini kotlíku. V něm se spalují brikety z kokosového dřeva, nad uhlíky je umístěna mřížka a na té se upravují vybrané pochoutky. Výběr je veliký. Běžné i méně běžné druhy masa (zvlášť exoticky zní grilované vepřové střevo, na které jsem neměla odvahu), příznivci sytější kuchyně možná uvítají vepřový bůček. My dáváme přednost lehčí krmi, takže drůbež, ryby, zelenina … Po salátku a „kimči“ tedy nastupuje losos a sépie, rýže a zelenina. Zatímco když je restaurant plný, griluje si každý host sám a personál jen poskytuje rady, nám griloval onen ochotný mladík, který se nás ujal hned u vchodu, japonský kuchař před našima očima vybíral vybrané kousky a ochotně vysvětloval, čím je okořenil (lehký poprašek  ze soli a pepře semletých na prášek podobající se moučkovému cukru prý do masa lépe pronikne a takto ošetřené maso navíc v sobě uchová lépe šťávu). Snad jsem to pochopila správně.

Co by to ovšem bylo za slavnostní oběd bez dezertu. Na lístku jsou jen dva, není tedy co řešit. I moučník se připravuje na grilu. Já volím banán v čokoládě se sýrem, M. sladký brambor se sýrem. Výhodou je, že můžeme vzájemně ochutnávat. Zatímco teplý banán je chuti celkem standardní, měkká sladká brambora rozpečená se sýrem nabízí  chuť mnohem méně obvyklou a nutno podotknout, že báječnou. Snad nám jasmínový čas pomůže zrychlit trávení, pocit přesycení totiž po dezertu přeci jen přichází. Ostatní pochoutky tedy snad příště,  zálusk mám na jehněčí kotletku a krevety.

Tajemné dezertíky na grilu

2 thoughts on “Yaku(bbq)

  1. rozpečený brambor se sýrem rád – kimči taky (ačkoli s těmi ksichty, které u mě vyvolává, by mě ani na koncert Fotta nepustili 🙂 já se těšila na blýskající nože nad horkým plátem, fňuk.. Postup, který popisujete, jsem zažila jednou – kdysi ještě před revolucí. Už tenkrát jsem se zařekla, že bez obsluhy nikdy více. Sousedi od vedlejšího stolu měli tenkrát za 300,- polosyrové kuře.. ALE – oslava určo hezká ..

    • V podstatě stejné pocity. Bylo to mnohem „krotší“ než ve filmu, ale zase jsem to reálně ochutnala. A díky profesionálnímu „grilovači“ bylo vše propečeno a přitom šťavnato a nesyrovo. 🙂

Zanechat Odpověď

