Úvodní stránka » Každodenní radovánky » Korálková překvapení

Korálková překvapení

Vždycky se tomu bráním a vždycky nakonec podlehnu. Řeč je samozřejmě o vánocích. O tom tlaku na nakupování dárků, který do nás vtloukají reklamní spoty a výkladní skříně. Přestože se každý rok utvrzujeme, že místo rozbalování dárků si budeme pod stromečkem raději povídat a jednoduše trávit společně čas, nakonec se neubráním a začnu přeci jen shánět nějaké drobnosti.

Letos jsem jako nejlepší variantu drobných radostí zvolila šperk. Dlouhá léta mě tahle „komodita“ nijak neoslovovala, moje maminka jim nikterak neholdovala. Používala pár svých kousků, nové si nepořizovala. Její vztah k bižuterii byl negativní a s lehce pejorativním nádechem ji nazývala „šmuky“. Touhu po špercích – pravých ani „levých“- ve mně nevypěstovala a já časem zjistila, že šperky ani neumím nosit. Připadala jsem si v nich tak nějak „přeplácaná“. Vrcholem zdobení se mi stala stálice náušnice – řetízek – prstýnek.

V poslední době přesto nalézám zalíbení v drobných uměleckých dílech, které šperk představuje a tak jsem inspiraci pro malá potěšení nakonec hledala u šperkařů. Vlastní výrobky jsem po několika nezdařených pokusech zavrhla a začala pátrat u profesionálů i amatérů. Mým objevem se stal ateliér Jelení šperky  Po loňských peripetiích na poslední chvíli jsem si na ně letos vzpomněla s předstihem a oblíbila si jejich nádherný obchod v Bořivojově ulici na Žižkově. Návštěvníka tu přivítá poklidná zimní atmosféra, které dominuje atrapa bílého jelena. Letos ateliér rozšířil nabídku broží i náušnic o nové vzory a oděvní doplňky a po setmění jim za výlohou září krásný jelení adventní kalendář.

Lentilkéna

Lentilkéna z adventního kalendáře (3.12.)

Se šperky Terezy Brabcové jsem se potkala ve Studiu Vintage, které je nabízí ve stylovém obchůdku s krbem na rozhraní Vinohrad a Žižkova. Tereza používá jako základní materiál korálky a pracuje s nimi nejrůznějšími způsoby, často třeba technikou šité dutinky. V nabídce má prsteny, brože a vytváří i velmi originální kousky pro pány. Šperky se dají dobře nosit s vintage oblečením, ale výborně doplňují i současnou módu. K mým favoritům patří brož v podobě košíku s květinami, kterou  na klopě saka nosí i s příběhem, který se k broži váže, můj oblíbený Hercule Poirot ve stejnojmenném televizním seriálu.

Secese v podání PIAF design

Secese v podání PIAF design

Ráda mám také šperky filmové kritičky Aleny Prokopové. Ta se pro změnu při tvorbě svých originálů nechá inspirovat filmy. Její šperky se dají zakoupit na Fleru. Odkaz na ně ale najdete i na jejím filmovém blogu, kterým pravidelně listuji. Její šperky jsou zhotovené z originálních korálků a přírodních materiálů a barevnou náladou a stylovým provedením evokují její oblíbené filmy.

Opravdová kuráž AP

Opravdová kuráž AP

9 thoughts on “Korálková překvapení

    • Po malém zápasu s technikou, jsem ho našla v koši … Ehm. Ve snaze najít si nějakou „ruční“ aktivitu přemýšlím o korálkování dobře rok. Napůjčovala jsem si nějaké příručky, ale moc se mi nedaří. Dobré návody jsem našla i na youtubě.

  1. Já jsem zrovna zavěsila korálkový závěs, ale z dřevěných korálků, je to opravdu moc hezký, proplouvám do kuchyňky skrz korálky, které vydávají klapavý zvuk…

      • JJ, je tokové správně ulítlé – myslím ty závěsy z něčeho visícícho. Mně se u jedněch známých kdysi líbil nápad takového závěsu z korkových špuntů na provázkách. Bohužel, málokde se něco takového dá dnes využít, aby to bylo „ve stylu“. Nicméně stále ještě nechci vyhodit starý dřevěný „kuličkový“ sedák, co se kdysi používal v autěch, protože z těch dřevěných oblázků navlečených a provázky by vlastně jednou mohl být zajímavý závěs.

        • Závěs z korkových špuntů bych viděla jako dobrou dekoraci do vinotéky. Korkové špunty jsem kdysi sbírala pro děti do školky, ale co tam chodí dítě vinárníka, už je od malospotřebitelů nepotřebují 🙂 Tak si je sbírám pro sebe, protože pravý korek je stále vzácnější. 🙂

          • No, voni to měli mezi kuchyní a jídelnou, takže úplně mimo to nebylo. Hezky vypadají i mušličky a škebličky na provázku v závěsu.
            Jj, v málokteré lahvince je dnes skutečně korek. 😉

Zanechat Odpověď

